Drahobejlova 6/2215,

190 00 Praha 9

sdp-cr@sdp-cr.cz

Smlouvu na dodávku čtyř nových bateriových trolejbusů podepsali v pondělí 28. února ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň a obchodní ředitel firmy SOR Libchavy Filip Murgaš. Osmdesát pět procent nákladů bude uhrazeno ze získané dotace EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.

 Dopravní společnost Zlín – Otrokovice pořídí do svého vozového parku čtyři nové bateriové trolejbusy SOR TNS 12. S jejich pravidelným nasazováním se počítá především v Otrokovicích na trase nynější autobusové linky č. 55, jejíž část se nyní vybavuje novým trolejovým vedením. Smlouvu o dodávce čtyř vozů podepsali 28. února ve Zlíně ředitel DSZO Josef Kocháň a obchodní ředitel společnosti SOR Libchavy Filip Murgaš.

Předmětem dodávky budou 4 dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy s karoserií SOR a elektrickou výzbrojí od firmy Cegelec. Jde o třídveřové vozy, plně klimatizované, s přední kamerou i s kamerami u dveří, budou mít 33 míst k sezení. Do výbavy budou patřit rovněž dveřové sčítací rámy, což je technologie, která automaticky registruje počty nastupujících a vystupujících cestujících a shromažďuje bez lidského zásahu důležitá data, jež lze použít například při plánování počtu spojů a tvorbě jízdních řádů.

„Je to pro nás po Praze druhá významná samostatná zakázka na dodávku trolejbusů. Věříme, že budete spokojeni,“ řekl ve Zlíně obchodní ředitel SORu Filip Murgaš.  

Podstatné je, že jde o tzv. parciální neboli bateriové trolejbusy, které jsou vybaveny trakčními bateriemi pro jízdu až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. To je klíčová podmínka pro vozidla plánovaná v Otrokovicích, kde budou trolejbusy jezdit část linky 55 pod trolejovým vedením a část – od nadjezdu po Štěrkoviště – v nezatrolejovaném úseku při odebírání energie z baterií.

DSZO vypsala v loňském roce na dodávku nových trolejbusů veřejnou obchodní soutěž. Svou nabídku do ní podaly dvě firmy. Jako výhodnější byla vyhodnocena nabídka společnosti SOR Libchavy. Vysoutěžená cena bateriového trolejbusu činí 10,150 milionu korun (bez DPH). „Celý projekt získal podporu z fondů EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu a jeho Integrovaného plánu rozvoje území Zlín. Dotace dosahuje 85 procent uznatelných nákladů,“ uvedl Jaromír Schneider, který má v DSZO přípravu dotačních projektů na starosti.

„Jde o první trolejbus SOR s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. Věříme, že nově vyvinutá elektrická výzbroj bude kvalitní a že se v provozu osvědčí,“ poznamenal ředitel DSZO Josef Kocháň.

Podle uzavřené smlouvy je výrobce povinen dodat všechny čtyři nové trolejbusy v termínu do 12 měsíců od podpisu smlouvy.


Neváhejte a zeptejte se na cokoliv...